Спортивно-масовий захід «Олімпійське лелеченя»

Положення
про Всеукраїнський спортивно-масовий захід серед дітей
«Олімпійське лелеченя» – «Olympic move UA»



Ініціатором і засновником Всеукраїнського спортивно-масового заходу серед дітей «Олімпійське лелеченя» – «Olympic move UA» (надалі – Захід)
є Національний олімпійський комітет України.
Захід спрямований на реалізацію одного із важливих напрямів діяльності Міжнародного олімпійського комітету – заохотити дітей та молодь всього світу долучитись до спорту, сприйняти його філософії, жити за олімпійськими цінностями – дружби, досконалості та взаємоповаги, а також залучити їх до активних занять фізичною культурою та спортом і адаптувати до здорового способу життя. Участь у Заході здійснюється на добровільних засадах.

1.       Загальні положення
1.1.    Захід проводиться НОК України разом з Міністерством освіти і науки України, Міністерством молоді та спорту України протягом кожного навчального року.
1.2.    Основна мета Заходу – виховання учнів на гуманістичних цінностях олімпійського руху – дружбі, взаємоповазі, солідарності, благородстві, прагнення досконалості; формування в них навичок і культури здорового способу життя, залучення їх до активних занять фізичною культурою та спортом, підготовка до високопродуктивної праці.
1.3.    Правове регулювання Заходу здійснюється відповідно до законодавства України, Статуту НОК України та цього Положення.
1.4.    При проведенні Заходу не допускається використання прапорів, гасел, знаків, символіки тощо, які мають ознаки політичних партій, різних рухів та організацій громадян, що не мають спортивної спрямованості. Не допускається будь-яка політична агітація та пропаганда.

2.       Мета та завдання
2.1.    Мета Заходу – пропаганда здорового способу життя, поширення ідей олімпізму, розвиток олімпійського руху в Україні шляхом залучення якомога більшої кількості дітей до занять фізичною культурою та спортом, організація змістовного дозвілля.
2.2.    Завдання Заходу:

2.2.1    формування свідомості учнів, щодо корисності та необхідності занять фізичною культурою і спортом, адаптування здорового способу життя;
2.2.2    збагачення знаннями учнів стосовно олімпійських видів спорту, історії Олімпійських ігор, видатних спортсменів;
2.2.3    формування уявлення учнів про олімпійський рух у світі та, зокрема, в Україні;
2.2.4    розвиток пізнавального інтересу до фізичної культури, спорту та олімпійського руху;
2.2.5    створення засобами фізичної культури та спорту творчої атмосфери, пробудження в учнях бажання розвиватися та удосконалювати свої здібності;
2.2.6    формування позитивного ставлення та інтересу і сталих навичок щодо фізичної культури, спорту, олімпійського руху та здорового способу життя;
2.2.7    сприяння вихованню почуття патріотизму, гордості за успіхи українських спортсменів, які гідно представляють нашу державу на міжнародних змаганнях найвищих рівнів;
2.2.8    сприяння поширенню ідей гуманізму.

3.       Організація проведення
3.1.    Захід проводиться у чотири етапи:
                                       I      етап – загальношкільний –жовтень-грудень;
                                    II      етап – районний (міський) – січень-березень;
                                 III      етап – обласний – квітень-травень;
                                IV      етап – всеукраїнський (фінал) – червень-вересень.
3.2.    Загальне керівництво проведенням Заходу здійснюється Національним олімпійським комітетом України разом з Міністерством освіти і науки України, Міністерством молоді та спорту України.
3.3.    Організація і проведення I етапу Заходу покладається на педагогічний колектив школи, безпосереднє проведення – на відповідний оргкомітет та головну суддівську колегію школи, місцеві осередки НОК України.
3.4.    Організація і проведення II етапу Заходу покладається на місцеві осередки НОК України, місцеві структурні підрозділи з питань освіти і науки, місцеві структурні підрозділи молоді та спорту. Безпосереднє проведення здійснюють відповідні оргкомітети та суддівські колегії.
3.5.    Керівництво та організацію проведення Заходу в областях та місті Києві здійснюють осередки НОК України, місцеві структурні підрозділи з питань освіти і науки, місцеві структурні підрозділи молоді та спорту. Безпосереднє проведення III етапу Заходу покладається на оргкомітет та суддівську колегію.
3.6.    Безпосереднє проведення IV етапу Заходу покладається на НОК України та головну суддівську колегію.

4.       Учасники
4.1.    У I етапі Заходу беруть участь команди, сформовані з учнів віком
12-14 років (народжених у період з 1.10.2002 по 31.12.2005); кожен клас виставляє окрему команду у кількості 12 осіб, з них: 6 – дівчат та 6 – хлопчиків.
4.2.    У II, ІІІ етапах Заходу беруть участь збірні команди навчального закладу, сформовані з учнів віком 12-14 років (народжених у період з 1.10.2002 по 31.12.2005) у кількості 13 осіб, з них: 6 – дівчат, 6 – хлопчиків (з яких обов’язково – не менше ніж по 1 хлопцю та 1 дівчині кожного віку 12,13,14 років) та вчителя фізичного виховання навчального закладу.
У VI етапі Заходу беруть участь збірні команди навчального закладу, сформовані з учнів віком 12-14 років (народжених у період з 1.10.2002 по 31.12.2005) у кількості 15 осіб, з них: 6 – дівчат, 6 – хлопчиків (з яких обов’язково – не менше ніж по 1 хлопцю та 1 дівчині кожного віку 12,13,14 років), вчителя фізичного виховання навчального закладу, представника регіонального відділення НОК України/стипендіата, відповідального за організацію та проведення II, ІІІ етапів заходу у


4.3.    регіоні та юного лідера віком 17-19 років – представника регіону, який протягом проекту брав активну участь в його організації та проведенні і популяризації, а також є одним з активних учасників олімпійського і спортивного руху України, спортивним і позитивним прикладом для своєї команди.Рекомендовано регіональним відділенням НОК України з метою визначення юних лідерів налагодити співпрацю зі спеціалізованими закладами освіти з фізичної культури та спорту.

5.     Страхування
5.1 Відповідно до п. 19. Положення про порядок підготовки спортивних споруд та інших спеціально відведених місць для проведення масових спортивних та культурно-видовищних заходів до змагань допускаються спортсмени, які мають поліси страхування від нещасних випадків під час проведення фізкультурно-оздоровчих та спортивних занять.

6.       Програма
6.1.    Програма Заходу на всіх етапах включає три складові: спортивну, освітню та культурну частини.
6.2.    I етап.
6.2.1. Презентація команди (назва, емблема, девіз).
6.2.2. Комбінована естафета.
6.2.3. Рухлива гра.
6.2.4. Олімпійська вікторина.
6.3.    II етап.
6.3.1. Презентація команди (назва, емблема, девіз, коротка презентація команди школи, з руховими вправами до 1 хв.).
6.3.2. Комбінована естафета.
6.3.3. Рухлива гра.
6.3.4. Олімпійська вікторина.
6.4.    III етап.
6.4.1. Презентація команди (назва, емблема, девіз, рухова-композиційна
презентація команди школи до 3 хв.).
6.4.2. Комбінована естафета.
6.4.3. Рухлива гра.
6.4.4. Олімпійська вікторина.


6.5.    IV етап.
6.5.1. Презентація команди (назва, емблема, девіз, інформація про школу та регіон, рухова-композиційна презентація команди до 3 хв.).
6.5.2. Комбінована естафета.
6.5.3. Рухлива гра.
6.5.4. Олімпійська вікторина.
6.5.5. Окремі конкурси, майстер-класи, освітні програми тощо.
6.6.    Наповнення спортивної, освітньої та культурної частин програми Заходу на кожному з етапів визначається оргкомітетом відповідно до методичних рекомендацій цього Положення за погодженням з НОК України.

7.       Визначення та нагородження переможців
7.1.    Команди-переможці та команди-призери визначаються у кожному окремому виді програми Заходу на кожному з етапів.
7.2.    Команди-переможці І, ІІ та ІІІ етапів визначаються за сумою балів, набраних за результатами окремих видів програми Заходу, згідно таблиці нарахування очок (у додатку 3). При однаковій сумі балів перевага надається команді, у якої кращим є результат у комплексній естафеті, при рівності і за цим показником – у спортивній грі, у аналогічних випадках далі, олімпійській вікторині, презентації відповідно. На IV етапі Заходу визначається команда-переможець у кожному окремому виді програми. Ведеться неофіційний командний залік за сумою набраних за результатами окремих видів програми Заходу балів, згідно таблиці нарахування очок (у додатку 3).
7.3.    Команди-переможці та команди-призери у кожному окремому виді програми Заходу нагороджуються:
6.3.1    на І етапі – дипломами різних ступенів місцевих осередків НОК України;
на ІІ та ІІІ етапах – дипломами різних ступенів місцевих осередків НОК України та

6.3.2    сувенірною атрибутикою НОК України;
6.3.3    на IV етапі – медалями і дипломами відповідного ступеня та сувенірною атрибутикою НОК України/подарунками.
7.4.    Вчителі фізичного виховання школи та юний лідер, які підготували команди-переможців і команди-призерів у кожному окремому виді програми
ІІІ та IV етапів Заходу, нагороджуються дипломами відповідного ступеня та подарунками НОК України. Всі учасники IV етапу Заходу отримують сертифікат учасника фіналу Заходу та сувенірну атрибутику НОК України.

8.       Логотип
8.1.    Захід має офіційний логотип, який повинен використовуватись в офіційній рекламі Заходу, погодженої з НОК України, при анонсуванні Заходу, у друкованій та іншій поліграфічній продукції, що готується до Заходу.
8.2.    Офіційний логотип Заходу затверджується Виконкомом НОК України.




9.       Порядок і термін подачі заявок
9.1.    Після проведення I етапу Заходу загальноосвітній навчальний заклад направляє протокол до місцевого осередку НОК України.
9.2.    Районний (міський) оргкомітети та суддівські колегії визначають учасників II етапу Заходу (можливе проведення змагань II етапу по підгрупах або зонах з наступним проведенням фінальної частини). За результатами проведення II етапу протоколи направляються до обласних та Київського та Севастопольського міських оргкомітетів.
9.3.    Кримський республіканський, обласні, Київський та Севастопольський міські оргкомітети за результатами III етапу Заходу направляють до 25 травня поточного навчального року матеріали (протокол проведення обласного етапу Заходу із вказанням прізвищ, імен, по-батькові членів команд, що посіли І, ІІ, ІІІ місце заявку на участь у IV етапі Заходу у відповідній формі (Додаток 1), копію свідоцтва про народження, копію ідентифікаційного номера, копію учнівського квитка, 1 фотографію 3x4 см та медичну довідку із зазначенням епідеміологічного оточення кожного учасника на вимогу табору) на переможців – для участі у IV етапі Заходу, до Всеукраїнського оргкомітету за адресою: м. Київ 04701, вул. Хорива, 39-41, Національний олімпійський комітет України.
9.4.    У ІV етапі Заходу бере участь команда-переможець ІІІ етапу, у складі, який буде повідомлено відповідно до п. 10.2. цього положення, за виключенням випадків зазначених у п. 12.2 цього положення. У разі виникнення необхідності внесення змін до складу команди для участі у ІV етапі Заходу дозволяється не більше 4 замін у порівнянні зі переможним складом згідно з п. 10.2. цього положення.

10.  Звітування
10.1.                       Місцеві осередки НОК України звітують перед НОК України про проведення I-III етапів Заходу протягом року, ІІІ етап не пізніше 25 травня поточного року відповідно до встановленої форми (Додаток 2).
10.2.                       Відомості про перебіг подій, зокрема поіменний склад Команди-переможця ІІІ етапу надаються регіональними відділеннями НОК України для висвітлення на сайті НОК протягом 3 діб по завершенню етапу.

11.       Висвітлення у ЗМІ
11.1.    Захід широко анонсується та висвітлюється в ЗМІ.
11.2.    Національний олімпійський комітет України та місцеві осередки НОК України запрошують представників ЗМІ взяти активну участь у Заході.
11.3.    НОК України в офіційних прес-релізах розповсюджує інформацію про Захід, його історію та інформацію про організацію.
По завершенню кожного етапу Заходу НОК України та його осередками готуються окремі теле- та радіопередачі, інші


1.1.         інформаційні матеріали в загально-національних та обласних ЗМІ (телевізійних каналах, друкованих та інтернет виданнях) про перебіг подій, яскраві моменти та творчий підхід у реалізації мети зазначеного заходу.

2.     Фінансування
2.1.         Витрати на проведення I етапу Заходу здійснюються за рахунок місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством України.
2.2.         Витрати на проведення ІІ та ІІІ етапів Заходу здійснюються за рахунок місцевих осередків Національного олімпійського комітету України та Олімпійської академії України та інших джерел, не заборонених законодавством України.
2.3.         Витрати на проведення IV етапу Заходу здійснюються за рахунок НОК України та інших джерел, не заборонених законодавством України.

12.   Заключні положення
12.1. Організатори мають право вносити зміни та доповнення до цього Положення, в тому числі умови проведення фінальної частини (до початку проведення) Заходу:
12.1.1 – вік учасників Заходу;
12.1.2  – кількісний та якісний склад команд, квоти учасників;
12.1.3 – час та місце проведення Заходу;
12.2        У випадку якщо переможцем ІІІ етапу стає команда, яка два і більше років поспіль представляла відповідний регіон у фінальних змаганнях Заходу, то до участі у ІV етапі Заходу команда-представник регіону формується з учнів команд, що посіли І і ІІ місця у ІІІ етапі Заходу відповідно (по 50% спортсменів від кожної команди закладу). Вчитель фізичного виховання, що супроводжує команду визначається за погодженням сторін рішенням керівного органу регіонального відділення НОК України.
12.3  У разі виникнення необхідності заключному етапі.


Методичні рекомендації по проведенню обласних змагань
Всеукраїнського спортивно-масового заходу серед дітей та юнацтва
«Олімпійське лелеченя»
Знання історії і розвитку олімпійського руху, його ідеалів і цінностей, місця у
системі явищ сучасного суспільства, формування в учнів навичок та культури здорового способу життя, залучення їх до активних занять фізичною культурою і спортом має велике виховне і освітнє значення. Саме тому, Національний олімпійський комітет України ініціював проведення Всеукраїнського спортивно-масового заходу серед дітей та юнацтва “Олімпійське лелеченя”.
Дуже важливо, щоб у підготовці та проведенні заходу брав участь весь
педагогічний колектив навчального закладу. Бажано залучити до його проведення учасників Олімпійських ігор, відомих спортсменів, тренерів, випускників навчального закладу, які мають спортивні досягнення, діячів культури і мистецтва. Велику користь у справі виховання школярів, встановленні добрих відносин взаєморозуміння, взаємоповаги і співробітництва сім’ї і школи відіграє участь батьків у цьому заході.
До змагань допускаються учні, віднесені за станом здоров’я до основної медичної групи. Учні, віднесені за станом здоров’я до підготовчої і спеціальної медичних груп, можуть бути помічниками, суддями тощо.
Важливою умовою проведення заходу є виконання церемоній (відкриття,
складання присяги учасниками і суддями, нагородження та закриття)та використання олімпійської символіки.
Захід “Олімпійське лелеченя” є комплексним. Його програма складається з
презентації команди, спортивної та культурно-освітньої програм.
Презентація команди «Ми – олімпійська надія України». Презентація команди – театралізоване дійство з використанням елементів гімнастичних, танцювальних, акробатичних та інших спортивних вправ (за бажанням)
тощо, до 3 хвилин, протягом якого учні представляють команду, її емблему та девіз, а також виявляють ставлення команди до спорту та олімпійського руху. Презентація може мати музичний супровід – фонограму (але не додаткових учасників, учителів – музикантів). Після 3 хв. презентації виступ команди може бути зупинений, оскільки порушені часові рамки. Перед змаганнями проводиться жеребкування порядку презентації, зворотній відлік якого використовується як результат жеребкування на комбіновану естафету.
Оцінювання презентації здійснюється за наступними критеріями:
1. Актуальність і відповідність девізу темі заходу;
2. Художній рівень емблеми команди та відповідність темі заходу, школі;
3. Злагодженість виступу команди ;
4. Музичне оформлення презентації;
5. Костюми або форма учасників (зовнішній вигляд);
6. Змістовність презентації (відповідність темі заходу);
7. Оригінальність.
До спортивної програми належать змагання з
комбінованої естафети, до якої входять елементи різних видів спорту.
Методичні рекомендації щодо можливих етапів естафети
Етап №1 – естафета передай кубики 3х10 м. – 1учасник (перший учасник естафети: стартує без кубика в руках і біжить 10 м. до півкола, де знаходиться кубик, підбирає його і повертається до другого півкола на лінії старту, кладе кубик та біжить до лінії фінішу де передає естафету другому учаснику. Якщо кубик викочується за межі стартового півкола
– команді зараховується 1 секунда штрафу. Відстань між півколами 10 м., діаметр півкола50 см.
Етап №2 - ведення футбольного м’яча. Учасник прийнявши естафету веде футбольний м’яч 5 метрів по прямій, потім обводячи 10 стійок, що розміщені на відстані 2 м. одна від одної намагаючись їх обвести і не збивати. Завершується етап веденням м’яча по прямій 5 м. до лінії передачі естафети. За кожну не обведену стійку штраф 1 секунда.
Етап №3 – ведення м’яча ключкою. Потрібно прокотити м’яч 25 м. в коридорі
обмеженому лініями легкоатлетичної доріжки до лінії передачі естафети. За вихід м’яча за обмежуючі лінії нараховується штрафні секунди по 1 с. за кожне порушення. Якщо м’яч вийшов за межі коридору, учасник продовжує естафету з місця вильоту м’яча, вразі порушення правила штраф 5 секунд.
Етап №4 – «Пінгвін» - В змаганнях приймає участь один спортсмен, який стартує із футбольним м’ячем, затисненим між колінами і пересувається стрибками 15 м. до лінії закінчення етапу і передає м’яч наступному учаснику естафети. У разі втрати, м’яч підбирається і затискується між колінами з того місця, де було його втрачено і дальше продовжується пересування до фінішу. У разі не повернення на місце втрати м’яча штраф 1секунда.
Етап №5 –«Павучок з м’ячем на животі» Учасник сідає на землю, спирається руками позаду тулуба, учасник попереднього етапу естафети передає естафету поклавши м’яч на живіт «павучку». Далі «павучок» пересувається в такому положенні вперед відірвавши від землі таз і перебираючи руками і ногами. У разі втрати м’яча, учасник повертає м’яч у попереднє положення та продовжує естафету з місця втрати м’яча. У разі не повернення на місце втрати м’яча штраф 1 секунда.
Етап №6 – Біг з бар′єрами. На дистанції 40 метрів розташовують 3 бар’єри. Кожен учасник команди має як найшвидше подолати сорокаметрову відстань перестрибуючи кожен бар’єр, після чого передати естафету наступному учаснику команди.
Етап №7 - біг з перенесенням тенісного м’ячика ракеткою для бадмінтону. Учасник стартує після прийнятя естафети з лінії старту переносячи 30 м. тенісний м’яч ракеткою для бадмінтону і передає естафету наступному учаснику. За кожне падіння м’ячика нараховується штраф 1 с.
Етап №8 - біг стрибками через скакалку. З лінії старту учасник естафети бере скакалку і пересувається 30 м. зі скалкою, якою виконує обертальні рухи вперед та передає естафету.
Мінімальна кількість обертальних рухів скакалкою 15 обертів. За порушення
нараховується штраф 5 с.
Етап №9 - ходьба гусячим кроком. Учасник повинен подолати відстань у 10 м.
рухаючись вперед присівши навпочіпки і крокуючи, не випрямляючи ноги. Якщо під час руху учасник порушить правило штраф 2 секунди.
Етап №10 – зажатий м’яч між спинами. Пара з кожної команди стає перед стартовою лінією. Гравцям, які стали спиною один до одного, на рівні пояса попередній учасник естафети вкладе м'яч (баскетбольний або волейбольний) так, щоб вони утримали його без рук. Мета естафети полягає в тому, щоб
гравці зі складеними на животі руками, за допомогою ліктів утримуючи м'яч, пробігли 20 метрів вперед, не впустивши по шляху м'яч. Якщо учасники втратили м’яч, вони повинні повернутись на місце втрати і з цього місця продовжити рух далі. За порушення умов нараховується штраф 5 с.
Етап №11 – гладкий біг. Після передачі естафети попередніми учасниками естафети, спортсмен долає відстань 60 м. та фінішує в естафеті.
Примітка: кожний учасник бере участь лише в одному етапі, окрім 10
етапу естафети де беруть участь 2 учасника. Порядок виставлення
учасників (хлопчик чи дівчинка) на етапи естафети довільний.
Можливі етапи естафети для проведення у спортивному залі:
Етап №1 - гладкий біг з естафетною паличкою.
Етап №2 - ведення баскетбольного м’яча.
Етап №3 - «Пінгвін».
Етап №4 - «Павучок з м’ячем на животі».
Етап №5 - біг з перенесенням тенісного м’ячика ракеткою для бадмінтону.
Етапи естафети виконує кожен учасник команди.
Перемагає команда, яка показала найкращий результат з урахуванням штрафних секунд.
Етапи естафет та їх порядок можуть бути змінені оргкомітетом, про що
оприлюднюється під час наради з представниками команд-учасниць перед початком змагань.
Культурно-освітня програма включає вікторину «Знавець
олімпійського спорту».
Проведенню вікторини повинні передувати заняття, на яких учні знайомляться з історією Олімпійських ігор Стародавньої Греції, відродженням сучасних Олімпійських ігор, символікою та церемоніями Ігор, розвитком олімпійського руху в світі та Україні.
Запитання мають бути чіткими і конкретними. Варто вивісити у школі орієнтовні
запитання, список рекомендованої літератури, щоб учні могли і самостійно готуватися до вікторини.
Вікторина «Знавець олімпійського спорту» (примірні питання на офіційному сайті «Олімпійське лелеченя»). Участь бере вся команда, яка розв’язує тестові завдання або завдання вікторини (кількість учасників команди може бути змінена оргкомітетом). За кожну правильну відповідь – 1 бал, виправлення відповіді не допускається. За однакової кількості балів у двох і більше команд перевагу має команда, яка показала кращий час.
Кількість питань для вікторини та норматив часу для відповіді встановлюється
суддівською колегією. Питання для вікторини роздаються учасникам на місці проведення(перелік питань визначає Тернопільське обласне відділення НОК України)


И Г Р А «С Н А Й П Е Р» (Артбол)
ПРАВИЛА  ИГРЫ
Для игры в “снайпер” требуется волейбольный мяч, свисток и ров­ная площадка размером 18 × 9 метров, которая разделяется средней ли­нией (линия атаки) на две площадки для двух команд (рис.1).
Основная задача игроков команды состоит в том, чтобы при каждой атаке попасть мячом в игрока противоположной команды или выполнить точную передачу (пас) мяча своим игрокам, находящимся на площадке или линии капитана. Побеждает команда, которая быстрее “выбивает” всех игроков на площадке противоположной команды. Количество сыгранных партий обговаривается заранее между командами, а на официальных со­ревнованиях положением. Перерывы между партиями 3-5 минут. Игра может проводиться и на время (5-15 мин.), в этом случае побеждает команда, которая в установленное время “выбьет” большее количество игроков противоположной команды.
(рис.1).
НАЧАЛО ИГРЫ:
  • встреча начинается о построения и приветствия команд;
  • между капитанами команд судья разыгрывает мяч и площадку;
  • игра начинается с линии капитана перекидкой капитаном команды, владеющей мячом после свистка судьи (если команда, по каким-то причинам, теряет мяч после первой перекидки, мяч передается этой же команде);
  • в начале игры, а также в ходе игры разрешается производить без удара три перекидки.
ДЕЙСТВИЕ КАПИТАНА;
  • только капитан команды начинает игру;
  • после первого выбитого игрока своей команды, капитан не имеет право продолжать игру, а обязан зайти на площадку (при нарушении мяч передается другой команде);
  • в ходе игры, если на линии капитана не остается игроков, ка­питан команды снова занимает свое место, независимо от того, “выбит” он или нет (до 1-го выбитого игрока своей команды);
  • капитан команды также имеет право “выбивать” игроков как с линии капитана, так и с площадки (кроме первой перекидки, когда команда начинает игру в партии);
  • капитан команды обязан знать настоящие правила и руководствоваться ими в ходе игры;
  • только капитан команды может вести разговор с судьей;
  • капитан команды имеет отличительный знак от начала и до конца соревнований;
  • замена капитана может быть только в случае его травмы или удаления.
ДЕЙСТВИЕ ИГРОКОВ:
  • перед началом игры игроки, количество которых должно быть одинаковым в той и другой команде – не более 10 человек, сво­бодно располагаются на своей стороне площадки или как пока­зано на рис.1 в три линии: 1-я – линия атаки, 2-я – линия защиты, 3-я – линия перехвата. Эти линии могут быть ломанными в ходе игры;
  • во время игры в пределах своей площадки игроки могут ловить мяч в полёте от игроков, от площадки, что дает право продол­жать игру, а также задерживать катящийся мяч, передавать его своим игрокам для атаки (после 3-ей передачи следует атака);
  • игрок (игроки) считается “выбитым”, если мяч, коснувшись его (их), упал на площадку или за её пределами (в этом случае, после свистка и жеста судьи, игрок со стороны боковых линий покидает площадку и продолжает игру на линии своего капитана);
  • игрок, “выбивший” с капитанской линии игрока (игроков) проти­воположной команды, после жеста судьи сразу же возвращается на площадку со стороны боковых линий;
  • игрок (игроки) считается не “выбитым”, если мяч коснулся площад­ки, а потом игрока
(в этом случае игрок остается на площадке и продолжает игру);
  • если на площадке остается один игрок, через каждые две минуты игры он имеет право на минутный перерыв для отдыха (время фик­сируется судьей в каждой партии);
  • игроки обязаны знать правила игры и выполнять их (в случае их невыполнения, мяч передается другой команде).
НАРУШЕНИЕМ ПРАВИЛ ТАКЖЕ ЯВЛЯЕТСЯ:
  • невыполнение первой перекидки капитаном команды в начале каждой партии;
  • “перехват” первой перекидки игроками противоположной команды в начале каждой партии;
  • выполнение четвертой перекидки игроками команд;
  • если игрок (игроки) во время игры наступают (заступают) на ограничительные линии площадки;
  • если игрок не зашел на площадку после того как выбил игрока;
  • если во время атаки игрок выбивает соперника и по инерции пересекает линию атаки;
  • находясь на площадке, игрок (игроки) ловит и берет мяч за преде­лами игровой зоны;
  • во время игры брать мяч, который еще не пересек среднюю или капитанскую линию, тем более вырывать из рук соперника находящегося возле этих линий;
  • игрок, находящийся на линии капитана, выполнил атаку или переда­чу с “угла” (положение ног находились за пределами боковых ограничительных линий);
  • если игрок, защищаясь, поймал мяч, но заступил (наступил) ли­нию площадки;
  • если игрок ловит мяч, который уже коснулся игроков после атаки противоположной команды, но сам при этом заступает (наступает)  линию площадки;
  • во время игры умышленно задерживает мяч.
При всех вышеуказанных нарушениях - мяч передается на линию капитана другой команды.
НАРУШЕНИЕ ПРАВИЛ, ПРИ КОТОРЫХ ИГРОК ПОКИДАЕТ ПЛОЩАДКУ:
  • во время игры без разрешения судьи покидает площадку;
  • если игрок (игроки), уклоняясь от мяча, заступил (наступил)  линию площадки,  он (они) считается “выбитым”;
  • если игрок, оказавшись за пределами площадки после атаки другой команды, ловит мяч от игроков своей команды, то он и все игроки считаются “выбитыми”.
НЕДИСЦИПЛИНИРОВАННОЕ ПОВЕДЕНИЕ ИГРО­КОВ:
  • оспаривание решения судей;
  • выражение недовольства словами или жестом по отношению к игрокам другой команды или судьям;
  • создает затруднение своими действиями работе судей;
  • систематическое нарушение правил игры.
За все эти нарушения игрок получает предупреждение, при кото­ром команда наказывается потерей мяча. Если же после предупреждения игрок будет продолжать недисциплинированно вести себя, то судья удаляет его без права замены до конца партии или встречи. При этом команда не наказывается потерей мяча.
Если на площадке остается один игрок, который удаляется судьей за грубое нарушение, то команде засчитывается поражение.
Нарушением правил также является “опасная игра” (попадание в голову с близкого расстояния), за что игрок несет нака­зание по усмотрению судьи.
МЯЧ СЧИТАЕТСЯ В ИГРЕ:
  • когда между игроками осуществляются любые игровые действия мячом (перекидки, броски, ловля, передача) в пределах игро­вой зоны;
  • если мяч выходит за пределы площадки (в этом случае мяч мо­гут брать только игроки, находящиеся на линии капитана той команды, к которой ближе находится мяч по отношению к сред­ней линии площадки).
МЯЧ ВНЕ ИГРЫ:
  • считается в том случае, когда остановлена игра судьей (при нарушениях правил игры, минутный перерыв, замена игроков, спорные моменты, травма игроков, технический минутный перерыв судьи);
  • когда попадает на площадку от посторонних предметов;
  • когда на площадке находятся два или несколько мячей.


Питання вікторини «Знавці олімпійського спорту»
1. На честь кого проводили античні Олімпійські ігри? (Зевса – володаря  богів та людей)
 2. Де відбувалися Олімпійські ігри Стародавньої Греції? (у селещі Олімпія)
 3. У якій грецькій державі проводили Олімпійські ігри? (Еліді)
 4. У якій частині Греції розташоване шановане греками святилище Олімпія? (півострів Пелопоннес)
 5. У долині якої річки відбувалися Олімпійські ігри? (Алфей)
 6. Біля підніжжя якої гори проводили стародавні Олімпійські ігри? (Кронос)
 7. Який рік вважають датою проведення перших Олімпійських ігор Стародавньої Греції? (776 р. до н.е.)
 8. Як часто відбувались Олімпійські ігри у Стародавній Греції? (один раз на 4 роки)
 9. Як довго тривали перші Олімпійські ігри у Стародавній Греції? (1 день)
 10. У якому виді спорту змагалися атлети під час проведення перших Олімпійських ігор? (біг)
 11. Хто мав право на участь в олімпійських змаганнях у Стародавній Греції? (Вільнонароджені греки, які не порушували закон)
 12. Перед початком олімпійських змагань герольд запитував у глядачів, чи знають вони, що-небудь негативне про атлета. Учасник давньогрецьких Олімпійських ігор, перш за все, мав бути гідним громадянином, а потім уже спортсменом. Що означали вигуки глядачів “Axios, Axios, Axios”? (гідний)
 13. Як були вдягнені учасники Олімпійських ігор? (змагалися оголеними)
 14. Яке взуття використовували учасники Олімпійських ігор Стародавньої Греції? (виступали босоніж)
 15. Де розміщувалися глядачі олімпійських змагань у Стародавній Греції? (на схилах гори Кронос)
 16. Що таке Олімпіада? (чотирирічний період між олімпійськими іграми)
 17. Відрізок часу між двома Олімпійськими іграми стародавні греки вважали Олімпійським роком, або Олімпіадою. Скільки він тривав? (4 календарні роки)
 18. Як називають сказання та історії, що прославляють діяння героїв, які боролися з природними або надприродними стихіями та істотами, жертвували собою заради батьківщини чи своїх ідеалів? (міфи)
 19. Засновником Олімпійських ігор вважають Геракла. Під яким ім’ям він був відомий у Римі? (Геркулес)
 20. За стародавньою легендою Геракл на честь своєї перемоги над царем Еліди посадив оливковий гай, який згодом стали вважати священним. Яку назву він мав? (Алтис)
 21. Один з міфів розповідає, що античному богові вдалося перемогти свого батька Кроноса у боротьбі за пануванням над світом. На його честь у майбутньому стали проводити Олімпійські ігри. Як звали античного бога? (Зевс)
 22. Яке з семи чудес стародавнього світу знаходилося в Олімпії? (статуя Зевса)
 23. Яку довжину мала бігова доріжка стадіону в Олімпії? (192,28 м)
 24. Як називали лінію старту на олімпійському стадіоні? (Балбідіс)
 25. Що таке «мета» на стародавньому стадіоні чи іподромі? (поворотний стовп)
 26. Гармонійний розвиток людини був основою виховання в Стародавній Греції. Чого не вміла людина, яку Платон називав «кульгавою»? (писати і плавати)
 27. Який вид змагань був першим на Олімпійських іграх? (біг)
 28. Де проводили перші змагання у Стародавній Греції? (на стадіоні)
 29. Якої довжини була мінімальна дистанція бігу на Олімпійських іграх у Стародавній Греції? (1 стадій)
 30. Скільком метрам відповідав забіг на 1 стадій? (192,27 м.)
 31. Згідно з легендою Геракл відміряв своїми стопами дистанцію для змагання з бігу на Олімпійських іграх – 1 стадій. Скількома стопами Геракла вона вимірювалась? (600)
 32. Як фіксували перемогу в забігу на 1 стадій? (у пам’яті глядачів)
 33. Яку назву мав забіг на 1 стадій? (Дромос)
 34. Яку назву мав забіг на 2 стадія? (Діяулос)
 35. Як називали забіг на довгу відстань від 7 до 24 стадій? (Доліхос)
 36. Яку назву мав забіг у повному озброєнні, що входив до програми Олімпійських ігор? (Гоплітодромос)
 37. Як називали групу учасників походу до Колхіди, які започаткували один із найскладніших видів олімпійських змагань – пентатлон? (Аргонавти)
 38. Як звали давньогрецького міфічного героя, який очолив похід за золотим руном? (Ясон)
 39. На якій арені відбувалися борцівські герці? (посипаній піском)
 40. Чи мали право жінки брати участь в Олімпійських іграх Стародавньої Греції? (ні)
 41. Кому з жінок дозволяли бути присутнім на Олімпійських іграх Стародавньої Греції? (жриці храму богині Деметри)
 42. Як називали переможців Олімпійських ігор у Греції? (Олімпіоніками)
 43. Як звали першого олімпійського чемпіона? (Коройб)
 44. Чим нагороджували переможців Олімпійських Ігор у Стародавній Греції? (вінком з гілок оливи)
 45. Як звали відомого математика й філософа – переможця Олімпійських ігор? (Піфагор)
 46. Кого вважають засновником сучасного олімпійського руху? (П’єра де Кубертена)
 47. Який орган створено на Конгресі відродження Олімпійських ігор? (Міжнародний олімпійський комітет)
 48. Який основоположний документ МОК прийняли на конгресі? (хартію)
 49. Кого учасники Конгресу обрали першим президентом МОК? (Деметріуса Вікеласа)
 50. Якого року були проведено перші Олімпійські ігри сучасності? (1896 р.)
 51. Де відбувалися І Міжнародні Олімпійські ігри сучасності? (в Афінах (Греція))
 52. Де відбулися І Юнацькі Олімпійські ігри? (у Сингапурі)
 53. Як звучить олімпійське гасло? («Швидше, вище, сильніше»)
 54. Що зображено на олімпійському прапорі? (олімпійські кільця)
 55. Кожного високосного року біля вівтаря поблизу храму Гери від сонячних променів спалахує полум’я – олімпійський вогонь. Де його запалюють? (в Олімпії)
 56. Біля підніжжя якої гори запалюють олімпійський вогонь сучасних Ігор? (Кронос)
 57. Як запалюють олімпійський вогонь? (від дзеркала, що фокусує сонячні проміння)
 58. Який предмет використовують в олімпійській естафеті під час передавання вогню? (Смолоскип)
 59. Що промовляють спортсмени та судді на церемонії відкриття олімпійських змагань? (олімпійську клятву)
 60. Спортсмени якої країни йдуть першими в колоні учасників під час церемонії відкриття Олімпійських ігор? (Греції)
 61. Де мешкають спортсмени під час проведення Олімпійських ігор? (в олімпійському селищі)
 62. Кому належить верховна влада в олімпійському русі? (міжнародному олімпійському комітетові)
 63. Чи проводили Олімпійські ігри у роки Першої та Другої світових війн? (ні)
 64. Давні китайці називали цю гру “юй-мао-цу”, що в перекладі означає “м’яч з пір’ям”. Про яку спортивну гру йдеться? (Бадмінтон)
 65. Який видатний баскетболіст володіє титулами “Легенда баскетболу”, “Кращий гравець ХХ століття”? (Майкл Джордан)
 66. У якій спортивній грі чоловіки використовують м’яч і биту? (Бейсбол)
 67. Якими жестами рефері сповіщає про перемогу одного із боксерів? (піднімає руку переможця)
 68. Як називають спортивне взуття важкоатлета? (штангетки)
 69. Скільки гравців кожної команди одночасно перебувають на ігровому майданчику під час ігри у волейбол? (6)
 70. Чим відрізняється м’яч для гри у волейбол для жінок і чоловіків? (нічим)
 71. Скільки гравців кожної команди одночасно перебувають на ігровому майданчику під час гри у пляжний волейбол? (2)
 72. Який із предметів є спортивним снарядом у гімнастиці художній? (булава)
 73. Що означає в перекладі з японської мови “дзюдо”? (гнучкий шлях)
 74. Який вид спорту називають “королевою спорту”? (легку атлетику)
 75. Який вид спортивних змагань не входить до олімпійської програми з легкої атлетики? (стрибки в довжину з місця)
 76. Який предмет спортсмени передають один одному під час легкоатлетичної естафети? (естафетну палицю (паличку))
 77. У програмі сучасних Олімпійських ігор проводять змагання з бігу на дистанцію 42 км 195 м. Як називається цей вид бігу? (марафонський біг)
 78. Який спосіб плавання в перекладі з англійської мови означає “метелик”? (батерфляй)
 79. Руки якого способу плавання нагадують рухи жабеняти? (брас)
80. Де проводили змагання з бігу на Іграх Гери? (на олімпійському стадіоні)
 81. Чи дозволяли чоловікам бути присутніми на Іграх Гери? (дозволяли)
 82. Що отримували в нагороду переможниці Ігор Гери? (вінок з гілок оливи і частину туші жертовної корови)
 83. Скільки жінок були розпорядницями Ігор Гери? ( 16 жінок)
 84. Кого нагороджували на олімпійських змаганнях? (переможців)
 85. Як називали переможців Олімпійських ігор у Греції? (Олімпіоніками)
 86. Як звали першого олімпійського чемпіона? (Коройб)
 87. Чим нагороджували переможців Олімпійських Ігор у Стародавній Греції? (вінком із гілок оливи)
 88. Як греки тлумачили перемогу на Олімпійських іграх? (знак доброї прихильності богів, до атлета та міста, звідки він родом )
 89. Перемога в цьому виді змагань була особливо почесною у стародавніх греків. Про який вид змагань йдеться? ( Дромос (біг на 1 стадій))
 90. Як звали відомого математика й філософа – переможця Олімпійських ігор? ( Піфагор )
 91. У якому виді спорту Піфагор переміг на олімпійських змаганнях? (Кулачні бої)
 92. Як довго мав готуватися атлет, щоб його допустили до участі в Олімпійських іграх? (не менше ніж 10 місяців на Батьківщині та 1 місяць у визначеному місці)
 93. Для відновлювання атлети використовували теплі ванни і лазні. Що ще давало змогу відновити силу спортсменів? ( массаж)
 94. Кого вважають засновником сучасного олімпійського руху? ( П’єра де Кубертена )
 95. Де й коли було прийняте рішення про відродження Олімпійських ігор?
(У Парижі (Франція) 23 червня 1894 р.)
 96. У якому університеті відбувся Міжнародний атлетичний конгрес, на якому ухвалили рішення про відродження Олімпійських ігор? (У Сорбонні)
 97. Який орган створено на Конгресі відродження Олімпійських ігор? (Міжнародний олімпійський комітет)
 98. Представників яких континентів не було у складі першого МОК? ( Азії, Африки)
 99. Який основоположний документ МОК прийняли на конгресі? (Хартію)
 100. Кого учасники Конгресу обрали першим президентом МОК?  (Деметріуса Вікеласа)
 101. Яку посаду обійняв П. де Кубертен у складі першого МОК? (генерального секретаря )
 102. Якого року були проведено перші Олімпійські ігри сучасності? (1896 р.)
 103. Де відбувалися І Міжнародні Олімпійські ігри сучасності? ( в Афінах (Греція))
 104. Кому дозволили брати участь у І Міжнардних Олімпійських іграх сучасності? ( спортсменам-аматорам)
 105. Чи увійшли до складу першого МОК представники Російської імперії? (так)
 106. Як звали соратника П’єра де Кубертена, представника Російської імперії, що увійшов до складу першого МОК? ( Олексій Бутовський)
 107. Де відбулися І Юнацькі Олімпійські ігри? ( у Сингапурі )
 108. Скільки президентів очолювали Міжнародний Олімпійський Комітет за всю його історію? (8)
 109. Скільки разів може бути переобраним президент МОК? (необмежено до досягнення ним вікового цензу)
 110. Що є метою олімпізму? ( поширення спорту з метою гармонійного розвитку людини, створення мирного суспільства )
 111. У яке поняття об’єднані взаєморозуміння, дружба, солідарність і чесна гра? ( Олімпійський дух)
 112. Як звучить олімпійське гасло? ( швидке, вище, сильніше)
 113. Що символізують олімпійські кільця? ( об’єднання в олімпійському русі п’яти континентів і зустріч атлетів усього світу на олімпійських іграх )
 114. У якій послідовності (за кольорами) розташовані кільця, що уособлюють олімпійський символ? ( синє, чорне та червоне – у верхньому ряду, жовте та зелене – у нижньому )
 115. Хто став автором олімпійського прапора? ( П’єр де Кубертен)
 116. Що зображено на олімпійському прапорі? ( олімпійські кільця)
 117. Скільки кольорів на олімпійському прапорі? ( 6)
 118. Кожного високосного року біля вівтаря поблизу храму Гери від сонячних променів спалахує полум’я – олімпійський вогонь. Де його запалюють? ( в Олімпії)
 119. Біля підніжжя якої гори запалюють олімпійський вогонь сучасних Ігор? ( Кронос)
 120. Який вогонь вважають олімпійським? ( вогонь запалений в Олімпії під егідою МОК)
 121. Як запалюють олімпійський вогонь? ( від дзеркала, що фокусує сонячні проміння)
 122. Як довго горить олімпійський вогонь на стадіоні у столиці Олімпійських ігор? ( до церемонії закриття Олімпійських ігор)
 123. Як доправляють олімпійський вогонь з Олімпії до великої чаші олімпійського стадіону? ( смолоскиповою естафетою )
 124. Кому належить ідея проведення факельної естафети олімпійського вогню? ( професорові Карлу Діємму )
 125. Який предмет використовують в олімпійській естафеті під час передавання вогню? ( смолоскип)
 126. Що супроводжує запалювання олімпійського вогню в головній чаші Олімпійського стадіону? (символічне випускання голубів)
 127. Що промовляють спортсмени та судді на церемонії відкриття олімпійських змагань? ( олімпійську клятву )
 128. Хто складає олімпійську клятву? ( спортсмени і судді )
 129. Спортсмени якої країни йдуть першими в колоні учасників під час церемонії відкриття Олімпійських ігор? ( Греції)
 130. У якій послідовності виходять спортсмени на урочисту церемонію відкриття Олімпійських ігор? ( відповідно до абетки країни-організатора)
 131. Спортсмени якої країни замикають колону учасників під час церемонії відкриття Олімпійських ігор? ( країни-організатора олімпійських ігор)
 132. Хто удостоєн честі проголосити Олімпійські ігри відкритими? (Глава держави на території якої відбуваються олімпійські ігри)
 133. У якій послідовності виходять команди країн-учасниць на церемонію закриття Олімпійських ігор? ( спортсмени крокують без позначок належності до громадянства )
 134. Хто оголошує Ігри Олімпіади закритими? ( президент МОК)
 135. Де мешкають спортсмени під час проведення Олімпійських ігор? (В олімпійському селищі)
 136. У яких Іграх Олімпіади вперше взяли участь атлети всіх п’яти континентів? (Ігри ІV олімпіади, Лондон(Велика Британія))
 137. Кому належить верховна влада в олімпійському русі? ( Міжнародному олімпійському комітетові)
 138. У якому році утворено вищий керівний орган сучасного олімпійського руху? ( 1894 р.)
 139. Коли святкують день заснування Міжнародного Олімпійського комітету? ( 23 червня)
 140. Де розташована штаб-квартира МОК? ( Лозанна (Швейцарія))
 141. Чи проводили Олімпійські ігри у роки Першої та Другої світових війн? (ні)
 142. Скільки Ігор Олімпіад не проводили через світові війни? ( 3 )
 143. На Олімпійські ігри 1948 р. не отримали запрошення країни, що розв’язали Другу світову війну. Які це країни? ( Німеччина, Японія)
 144. Коли і де жінки вперше взяли участь в олімпійських змаганнях? (1900р. – Париж (Франція))
 145. Як звали першу чемпіонку Олімпійських ігор сучасності? (Шарлотта (Купер))
 146. В яких видах змагань жінки вперше взяли участь в сучасних Олімпійських іграх? (Теніс, гольф)
 147. На яких Олімпійських іграх вперше з’явився олімпійський талісман? (1968 р. Мехіко (Мексика))
 148. Коли з’явився перший офіційний олімпійський талісман – такса Валді? (1972 р. Мюнхен (Німеччина))
 149. Яка найбільша кількість міфологічних персонажів потрапила до олімпійських талісманів? ( 5 (Китай))
 150. Давні китайці називали цю гру “юй-мао-цу”, що в перекладі означає “м’яч з пір’ям”. Про яку спортивну гру йдеться? ( бадмінтон)
 151. Викладач фізичного виховання коледжу в Спрингфілді (США) Джеймс Нейсміт придумав гру з м’ячем, яка могла замінити футбол та бейсбол під час негоди. Як називають цю гру? ( баскетбол)
 152. Який видатний баскетболіст володіє титулами “Легенда баскетболу”, “Кращий гравець ХХ століття”?( Майкл Джордан)
 153. У якій спортивній грі чоловіки використовують м’яч і биту? (бейсбол)
 154. Скільки гравців кожної команди одночасно перебувають на ігровому полі під час гри в бейсбол? ( 9)
 155. Якими жестами рефері сповіщає про перемогу одного із боксерів? (піднімає руку переможця)
 156. Який боксер прославився під псевдонімом Мухаммед Алі? ( Кассіус Клей)
 157. Ім’я якого спортсмена внесено до Книги рекордів Гіннеса за найшвидшу перемогу в поєдинку за звання чемпіона світу з боксу? (Віталій Кличко)
 158. Кого з боксерів визнано найтехнічнішим на Іграх ХХІХ Олімпіади в Пекіні? ( Василя Ломаченка)
 159. Яку країну вважають батьківщиною боротьби вільної? ( Велику Британію )
 160. Застосування яких прийомів заборонене у боротьбі вільній? (викручування голови)
 161. Яку ще назву мала боротьба греко-римська? ( класична )
 162. Які вправи входять до олімпійської програми змагань з важкої атлетики? ( ривок, поштовх)
 163. Як називають речовину, якою атлет змащує долоні перед виконанням змагальних вправ? ( магнезія)
 164. Як називають спортивне взуття важкоатлета? ( штангетки)
 165. Яка офіційна довжина велотреку, де відбуваються змагання Ігор Олімпіади сучасності? ( 250 м.)
 166. Які гонки стали вирішальними в розвитку професійного велосипедного спорту? ( Тур де Франс)
 167. Який вид веслувального спорту називають веслуванням академічним? (Вид спорту, до якого входять перегони на академічних човнах)
 168. Який човен у веслувальному спорті найшвидший? (Академічний човен одиночка)
 169. Що використовують для розмітки доріжки у веслувальному спорті на спокійній воді? (Буї)
 170. Який вид спорту зараховують до веслування на байдарках і каное? (Вид спорту, до якого входять змагання на відповідних човнах на гладкій воді)
 171. Який вид спорту називають веслувальним слаломом? (Вид спорту до якого входять перегони бурхливими потоками води на байдарках і каное через спеціально встановлені ворота)
 172. Який розмір має ігрове поле у водному поло у чоловіків? ( 30 х 20 м.)
 173. Скільки гравців кожної команди одночасно беруть участь у грі водне поло? ( 7)
 174. Скільки періодів має гра у водне поло? ( 4 )
 175. Ватерполіст може закинути м’яч у ворота будь-якою частиною тіла, водночас існують винятки. Чим не має права вдарити по м’ячу ватерполіст? (Кулаком )
 176. Скільки часу триває період у ватерполо? ( 7 хв. чистого часу)
 177. Який елемент спортивного екіпірування є обов’язковим атрибутом ватерполіста? ( шапочка з навушниками )
 178. Який розмір має волейбольний майданчик? ( 9 х 18 м.)
 179. Скільки гравців кожної команди одночасно перебувають на ігровому майданчику під час ігри у волейбол? ( 6)
 180. Чим відрізняється м’яч для гри у волейбол для жінок і чоловіків? (Нічим )
 181. Скільки гравців кожної команди одночасно перебувають на ігровому майданчику під час гри у пляжний волейбол? ( 2)
 182. Скільки гравців кожної команди одночасно перебувають на ігровому майданчику під час гри у гандбол на сучасних Іграх? ( 7)
 183. Розміри ігрового майданчика у гандболі для чоловіків і жінок не відрізняються. Назвіть їх. ( 40 х 20 м.)
 184. Який зі спортивних снарядів відсутній в офіційній програмі змагань спортивної гімнастики? ( Батут )
 185. Видатного гімнаста за твердий характер, упевненість та волю до перемоги називали “залізним”. Як звали цього гімнаста? ( Борис Шахлін)
 186. Заслужений майстер спорту, дворазова абсолютна олімпійська чемпіонка з гімнастики спортивної, олімпійська чемпіонка в командній першості та вільних вправах, багаторазова чемпіонка світу. Володарка найбільшої в історії спорту колекції з 18 олімпійських нагород, половина з яких найвищого ґатунку, Вона входить до десятки найсильніших та найвидатніших спортсменів ХХ сторіччя. ЇЇ успіхи занесені до Книги рекордів Гінесса. Суперзірка сучасного олімпійського руху удостоєна Олімпійського ордена. Як звуть цю легендарну гімнастку? ( Лариса Латиніна (Україна))
 187. Який із предметів є спортивним снарядом у гімнастиці художній? (Булава)
 188. Який зі спортивних предметів є зайвим у змаганнях із гімнастики художній? ( Колода)
 189. За легендою наприкінці ХІХ ст. японський учитель під час прогулянки по саду випадково торкнувся рукою гілку сакури. Гілка спочатку зігнулася, а потім різко випрямилася. Вражений побаченим, учитель вигукнув: “Спочатку вона піддалася, щоб перемогти!”. Це надихнуло його на створення нового виду боротьби, який у перекладі з японської означає “гнучкий шлях”. Який вид боротьби започаткував японський вчитель? ( Дзюдо)
 190. Що означає в перекладі з японської мови “дзюдо”?(«Гнучкий шлях»)
 191. Яку країну вважають батьківщиною дзюдо? ( Японію)
 192. Як називають вид змагань з кінного спорту, де оцінюється техніка виконання вершником та конем елементів вищої школи верхової їзди? (Виїздка)
 193. Хто дає пробу на допінг у кінному спорті перед початком змагань? (Вершник і кінь)
 194. Який вид спорту називають “королевою спорту”?( Легку атлетику)
 195. Скільки видів змагань входить до олімпійської програми з легкої атлетики? ( 47 (24 чоловічи та 23 жіночі))
 196. Який вид спортивних змагань не входить до олімпійської програми з легкої атлетики? ( Стрибки в довжину з місця )
 197. Який предмет спортсмени передають один одному під час легкоатлетичної естафети? (Естафетну паличку )
 198. У програмі сучасних Олімпійських ігор проводять змагання з бігу на дистанцію 42 км 195 м. Як називається цей вид бігу? (Марафонський біг)
 199. Який з видів метання не входить до офіційної олімпійської програми легкоатлетичних змагань? ( Метання дротика (гранати))
 200. У якому виді легкої атлетики здобула свої перемоги дворазова олімпійська чемпіонка, володарка 26 світових рекордів Олена Ісімбаєва? (Стрибок із жердиною)
 201. Яку довжину має олімпійський басейн? ( 50 м.)
 202. Скільки плавців можуть стартувати на одній доріжці одночасно? ( 1)
 203. Скільки плавців беруть участь у фінальних запливах на Олімпійських іграх? ( 8)
 204. Скільки плавців входить до складу команди в естафетному плаванні? (4)
 205. Який спосіб плавання в перекладі з англійської мови означає “метелик”?(Батерфляй )
 206. Руки якого способу плавання нагадують рухи жабеняти? ( Брас )
 207. Визначте вид спорту в якому на Олімпійських іграх змагаються тільки жінки? ( Синхронне плавання)
 208. Як називають гру з м’ячем і битою для жінок? ( Софтбол)
 209. Що таке стрибки на батуті? ( Стрибки з обертами тіла навколо повздовжньої та поперекової осі )
 210. З якої відстані спортсмени випускають стріли з лука в мішень на Іграх Олімпіад? ( 70 м.)
 211. Як називають спортивну стрільбу з нарізної зброї? ( Стрільба кульова )
 212. Як називають стрільбу з гладкоствольної рушниці по мішенях-тарілочках, які швидко летять? ( Стрільба стендова )
 213. Чим збивають мішень у стрільбі стендовій? ( Дробом )
 214. Античний пентатлон включав біг, стрибки у довжину, метання списа у ціль, метання диска на дальність і боротьбу. Які види представлені у програмі сучасного п’ятиборства? ( біг, верхова їзда, стрільба, плавання, фехтування)
 215. Що дає право спортсмену брати участь в олімпійському тенісному турнірі? ( Ліцензія)
 216. У якому виді спорту використовують найлегший м’яч? ( Настільний теніс )
 217. Який вид спорту започаткували плавці, бігуни та велосипедисти, змагаючись у витривалості? ( Тріатлон )
 218. У якій країні виникло тхеквондо? ( у Кореї)
 219. Що означає колір чорного пояса в тхеквондо? ( Гідність)
 220. Який вид зброї не використовують у сучасному спортивному фехтуванні? ( Шашку)
 221. У гру, котра була прообразом сучасного хокею, грали у Середньовіччі французькі пастухи, використовуючи замість ключок свої палиці із зігнутими ручками, які називали “хоке”. Про який хокей йдеться? ( Хокей на траві)
 222. Як біатлоніст транспортує гвинтівку під час гонок? ( На спині )
 223. Бобслей – швидкісний спуск з гори по спеціально обладнаній льодовій трасі на санях. Чим обладнані такі сані? ( Кермом і гальмами )
 224. До програми гірськолижного спорту увійшло гірськолижне двоборство, офіційна назва якого – альпійська комбінація. Які дисципліни до нього входять? ( Слалом і швидкісний спуск )
 225. Слово “слалом” має норвезьке походження. Що воно означає? ( Слід на схилі)
 226. Що таке керлінг? ( Гра в кеглі на льоду )
 227. Які дисципліни входять у лижне двоборство? ( Стрибки на лижах з трампліна і лижні гонки )
 228. Як називають лижі, призначені для лижних гонок? ( Бігові )
 229. Як називають найпростіший спосіб гальмування на лижах? (Падінням)
 230. Санний спорт – це швидкісний спуск по спеціально обладнаній льодовій трасі на санях. Чим обладнані такі санчата? ( Нічим)
 231. Який вид спорту називають скелетоном? ( Швидкісний спуск на санях головою вперед )
 232. Як рухається спортсмен-сноубордіст під час змагань? ( Стоячи на спец. дошці здійснює спуск трасою прокладеною на засніженому схилі)
 233. Для проведення яких змагань не потрібен лід? ( Фристайл)
 234. Які засоби потрібні для проведення спортивної гри хокей на льоду? (Ключка і шайба)
 235. На які відрізки часу поділяють спортивну гру хокей на льоду? ( Період)
 236. Яка тривалість гри у хокей на льоду? (60 хв. (3 періоди по 20 хв.))
 237. Скільки спортсменів від кожної команди можуть одночасно перебувати на льодовому майданчику під час офіційної гри у хокей на льоду (хокей з шайбою)? ( 6)
 238. Які змагання входять до шорт-треку? ( Гонки по замкнутому колу на ковзанах)
 239. Якого року українські спортсмени у складі збірної команди СРСР уперше взяли участь у олімпійських змаганнях? ( 1952 р.)
 240. Де відбулися Олімпійські ігри, в яких вперше взяли участь спортсмени України у складі команди СРСР? ( у Гельсінкі )
 241. У якому виді спорту українська спортсменка вперше піднялася на найвищу сходинку п’єдесталу пошани на Іграх ХУ Олімпіади та відкрила рахунок олімпійських медалей збірної команди СРСР? (Гімнастика)
 242. Назвіть ім’я та прізвище української спортсменки, яка стала першою олімпійською чемпіонкою, що здобула олімпійське золото на Іграх ХУ Олімпіади 1952 р. у Гельсінкі? ( Ніна Бочарова )
 243. Він – легенда світової та вітчизняної гімнастики – піднімався на найвищу сходинку п’єдесталу пошани на Іграх трьох Олімпіад, судив 9 олімпійських турнірів. Назвіть ім’я і прізвище цього олімпійського лицаря. (Борис Шахлін )
 244. Одна з найзахопливіших подій Ігор ХУІІ Олімпіади в Токіо, – змагання суперваговиків у важкій атлетиці. Як прізвище та ім’я українця, що, застосувавши вдалий тактичний прийом, переміг у фіналі легендарного Юрія Власова, а в подальшому підтвердив своє лідерство, встановивши 17 світових рекордів? ( Леонід Жаботинський )
 245. Назвіть ім’я метальника молота, який піднімався на олімпійський п’єдестал пошани в Монреалі, Москві та Сеулі, його світовий рекорд залишається неперевершеним з 1986 р. ( Юрій Сєдих)
 246. Кому з українських спортсменок присвоєно звання найкращої гандболістки ХХ ст.? ( Зінаїді Турчиній )
 247. Ігри ХХІІ Олімпіади 1980р. відбувалися в СРСР. Змагання з якого виду спорту в рамках цих Ігор проводили в місті Києві? ( з футболу )
 248. Хто з українських важкоатлетів-суперваговиків здобув звання олімпійського чемпіона на Іграх ХХІІ Олімпіади, гідно продовживши переможну олімпійську естафету? ( Султанбай Рахманов )
 249. Назвіть ім’я та прізвище українського спортсмена, який зійшов на найвищу сходинку олімпійського п’єдесталу пошани 1988 р., 35-разового рекордсмену світу, багаторазового чемпіона світу та Європи. ( Сергій Бубка )
 250. Хто з чотирьох названих українських футболістів грав у складі збірної СРСР 1988 р. та став олімпійським чемпіоном? ( Олексій Михайличенко)
 251. Який прапор піднімали на честь перемоги спортсменів із країн СНД 1992 р. на Іграх ХХУ Олімпіади в Барселоні? (Олімпійський прапор)
 252. Де і коли спортсмени України взяли участь у Олімпійських іграх у складі команди СНД? ( Барселона 1992 р.)
 253. Де і коли вперше замайорів Державний прапор України на церемонії урочистого відкриття Олімпійських ігор? ( 1994 р. Ліллехаммер )
 254. Якою була перша олімпійська нагорода збірної команди незалежної України? ( Бронзова медаль )
 255. Назвіть ім’я та прізвище спортсменки, яка здобула для олімпійської збірної України першу нагороду. ( Валентина Цербе )
 256. У якому виді спорту здобуто першу олімпійську нагороду для збірної команди України? ( Біатлон)
 257. Хто здобув перше олімпійське “золото” для команди України? ( Оксана Баюл)
 258. У якому виді спорту здобуто перше олімпійське “золото” для команди України? ( Фігурне катання на ковзанах)
 259. Українська легкоатлетка здобула на Іграх ХХУІ Олімпіади золоту медаль у змаганнях з потрійного стрибка. Назвіть ім’я та прізвище спортсменки. (  Інеса Кравець )
 260. Несподіваною стала перемога на Іграх ХХУІ Олімпіади представників України у змаганнях яхтсменів. Назвіть чемпіонів. ( Євген Браславець та Ігор Матвієнко )
 261. Хто з українських атлетів здобув найбільшу кількість золотих олімпійських медалей за роки незалежності України? ( Яна Клочкова )
 262. Кого з українських спортсменів журналісти з любов’ю називали “золотою рибкою”?  (Яну Клочкову )
 263. На Іграх ХХУІІ Олімпіади 2000 р. в Сіднеї українські спортсмени Олена Говорова й Роман Щуренко, вихованці одного тренера, вибороли дві бронзові медалі. В яких легкоатлетичних дисциплінах українські легкоатлети стали призерами Ігор ХХУІІ Олімпіади? ( потрійний стрибок, стрибок у довжину )
 264. Хто з українських спортсменів-чоловіків завоював золоту медаль у змаганнях з боротьби вільної на Олімпійських іграх в Афінах 2004 р.? (Ельбрус Тедеєв )
 265. Вільна боротьба на Олімпійських іграх була прерогативою чоловіків. 2004 р. до програми Ігор уперше увійшли змагання з цього виду спорту серед жінок. Хто з українських спортсменок здобув перше олімпійське “золото” з боротьби вільної? (Ірині  Мерлені )
 266. У якому виді легкоатлетичної програми в Пекіні 2008 р. Наталія Добринська стала олімпійською чемпіонкою? (Легкоатлетичне семиборство )
 267. У якому виді спорту Олександр Петрів на Іграх ХХІХ Олімпіаді в Пекіні 2008 р. виборов золоту медаль? ( Кульова стрільба)
 268. Кого з українських спортсменів-медалістів визнано найтехнічнішим боксером Ігор ХХІХ Олімпіади в Пекіні? ( Василя Ломаченка )
 269. Важкими видалися для Анни Бессонової старти на Іграх ХХІХ Олімпіади в Пекіні. Проте українській гімнастці вдалося піднятися на п’єдестал пошани. Яку медаль завоювала Анна Бессонова? ( Бронзову)
 270. У якому виді спорту Артур Айвазян виборов олімпійське золото на Іграх ХХІХ Олімпіади в Пекіні 2008 р.? ( Кульова стрільба)
 271. Кому з українських тренерів за визначні особисті заслуги перед Українською державою у розвитку спорту було присвоєно звання Героя України? ( Валерій Лобановський, Альбіна Дерюгіна)
 272. Хто відповідає за розвиток олімпійського руху в Україні? (Національний олімпійський комітет України )
 273. Якого року створено Національний олімпійський комітет України? (1990 р.)
 274. Коли відбулася Асамблея засновників НОК України, де прийняте історичне рішення про створення НОК України? ( 22 грудня 1990 р.)
275. Кого обрано першим президентом Національного олімпійського комітету України? (Валерія Борзова )
 276. Скільки президентів очолювали НОК України з 1991 р. по 2011 р.? ( 4)
 277. Кого було обрано другим президентом НОК України (1997-2002рр.)? (Івана Федоренка )
 278. Кого обрано третім президентом НОК України (2002-2005рр.)? (Віктора Януковича)
 279. З 2005 р. Національний олімпійський комітет України очолює шестиразовий чемпіон світу, 35-разовий рекордсмен світу, олімпійський чемпіон, Герой України. Назвіть його ім’я та прізвище. (Сергій Бубка)
 280. За рекомендацією Міжнародного олімпійського комітету для здійснення діяльності, спрямованої на розвиток і зміцнення олімпійського руху в Україні, духовне збагачення людей, популяризацію ідей і цінностей олімпізму створено громадську організацію. Яку назву вона має? (Олімпійська академія України)

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Обласний «Олімпійський урок»

У легкоатлетичному манежі СумДУ пройшов обласний «Олімпійський урок» 26 вересня 2017року в легкоатлетичному манежі Сумського держав...